Bierna immunizacja podczas ciąży w przypadku wrodzonego zakażenia wirusem cytomegalii ad 8

Kilka czynników może wyjaśnić to odkrycie. Po pierwsze, niektóre z sześciu zainfekowanych niemowląt mogły zostać zarażone, zanim ich matki otrzymały hiperimmunizacyjną globulinę. Po drugie, grupa prewencyjna otrzymywała niższą dawkę hiperimmunizowanej globuliny niż grupa terapeutyczna, chociaż była ona podawana co miesiąc w pierwszej grupie w celu utrzymania stężenia przeciwciał aż do porodu. Trzeci i najprawdopodobniej mechanizm działania hiperimmunizowanej globuliny różni się w grupach profilaktycznych i terapeutycznych. W zapobieganiu infekcji płodowej hiperimmunizowana globulina prawdopodobnie zmniejsza matczyne systemowe lub łożyskowe obciążenia wirusem, zmniejszając w ten sposób prawdopodobieństwo infekcji płodu. Jednakże, gdy płód jest zainfekowany, globulina hiperimmunizacyjna prawdopodobnie zmniejsza zapalenie łożyska lub płodu, lub obydwa, co skutkuje zwiększonym przepływem krwi płodu ze zwiększonym odżywianiem i natlenowaniem płodu. Mechanizm ten może również uwzględniać odwrócenie nieprawidłowości ultrasonograficznych najwyraźniej związanych z leczeniem hiperimmunizowaną globuliną, ponieważ większość objawów przedmiotowych i podmiotowych zakażenia wrodzonego zwykle ustępuje w pierwszych tygodniach życia, prawdopodobnie z powodu lepszego odżywiania i utlenowania. Serologiczne przesiewowe bezobjawowe kobiety są powszechne w Europie, ale mniej w Stanach Zjednoczonych. W badaniu przeprowadzonym w 2000 roku przebadaliśmy 1722 kobiety w ciąży, z których 401 (23 procent) było seronegatywnych, a 31 (2 procent) z nich serokonwersje. W Stanach Zjednoczonych wskaźnik serokonwersji jest podobny.4,29 Nie jest wskazane, czy badanie serologiczne w czasie ciąży jest pożądane. Należy uwzględnić proporcje kosztów do korzyści. Ultrasonografia płodu w 20. tygodniu ciąży jest jednak rutynowa w wielu krajach, w tym w Stanach Zjednoczonych. Nasze doświadczenie sugeruje, że jest to wrażliwe podejście do przewidywania wrodzonej choroby z powodu CMV.
Ograniczeniem naszych badań było to, że nie obejmował losowego przypisania. Nasze dane powinny stymulować rozpoczęcie randomizowanych, kontrolowanych badań, być może w Stanach Zjednoczonych lub innych krajach, w których matczyne badania przesiewowe CMV nie są rutynowe, w celu dostarczenia dodatkowych danych i jednoznacznego ustalenia stopnia skuteczności hiperimmunizacyjnej terapii globulinowej oraz optymalnych dawek i schematów dawkowania .
Chociaż terapia hiperimmunizacyjna globuliny specyficzna dla CMV była bezpieczna i wydaje się być związana zarówno z skuteczną terapią, jak iz zapobieganiem infekcjom wrodzonym, pasywna immunizacja nie jest optymalnym rozwiązaniem. Nasze wyniki wskazują, że aktywna immunizacja jest wykonalna. W badaniach klinicznych poddaje się ocenie kilka szczepionek, a szczepionka, która indukuje wyłącznie przeciwciała matczyne przeciwko CMV, powinna być skuteczna w tym przypadku.
[hasła pokrewne: mikrodermabrazja przeciwskazania, lekarz po rosyjsku, jak zostac dawca szpiku ]
[patrz też: lary zębatka, marpol bolesławiec, gastroskopia łódź ]