Bierna immunizacja podczas ciąży w przypadku wrodzonego zakażenia wirusem cytomegalii ad

Do ośmiu włoskich miast zapisaliśmy 157 ciężarnych z pierwotną infekcją CMV (127 w Rzymie, 17 w Genui, 8 w Perugii i w pięciu innych miastach) (ryc. 1). Testy serologiczne zostały zainicjowane przez położników, którzy rutynowo przeprowadzali badania swoich pacjentów, a następnie kierowali kobiety do włączenia do badania. W sumie 148 kobiet bez objawów zostało zidentyfikowanych na podstawie badań serologicznych, 8 kobiet zostało zidentyfikowanych na podstawie testów serologicznych po chorobie zgodnej z zakażeniem CMV, a kobieta została zidentyfikowana na podstawie testów serologicznych przeprowadzonych po ultrasonografii płodu wykazały nieprawidłowe wyniki. Wszyscy kwalifikujący się uczestnicy zostali zapisani. Po włączeniu do badania przeprowadzono miesięczną ocenę kliniczną, ultrasonograficzną, immunologiczną i wirusologiczną. Testy serologiczne przeprowadzono na próbkach surowicy pobranych podczas pierwszej wizyty położniczej, a następnie co trzy miesiące (średnio, sześć tygodni). Pierwotna infekcja była określona przez serokonwersję u 131 kobiet, które wcześniej seronegatywne były CMV, przez obecność przeciwciał IgM swoistych dla CMV u 4 kobiet oraz obecność przeciwciał IgM swoistych dla CMV i bardzo niskie, lecz rosnące stężenia IgG swoistej dla CMV przeciwciała z bardzo małą awidnością IgG swoistą dla CMV (nie więcej niż 25 procent) u 22 kobiet. Cztery kobiety z przeciwciałami IgM swoistymi dla CMV (zidentyfikowanymi po sześciu, sześciu, siedmiu i dziewięciu tygodniach ciąży) miały wzrastające stężenia przeciwciał IgG specyficznych dla CMV i zwiększały awidność IgG swoistą dla CMV i mogły ulec zakażeniu do trzech miesięcy przed koncepcja.
Kobiety w ciąży zostały umieszczone w jednej z dwóch grup. Grupa terapeutyczna składała się z kobiet w ciąży, które przeszły pierwotną infekcję ponad 6 tygodni przed włączeniem do badania, i którym zaoferowano amniopunkcja tak szybko, jak to tylko możliwe (zazwyczaj w 20 tygodniu ciąży lub dłużej). Jeśli płyn owodniowy zawierał DNA CMV na podstawie testu reakcji łańcuchowej polimerazy (PCR) lub CMV na podstawie wyników hodowli, podawano dożylnie hiperimmunizowaną globulinę w dawce 200 U na kilogram wagi matki. Dodatkowe dawki dożylne oraz dawki wewnątrz pępkowe lub domięśniowe (400 U na kilogram wagi płodu) były stosowane tylko w przypadku dowodów ultrasonograficznych na utrzymujące się zaangażowanie płodu. Kobiety z dodatnim płynem owodniowym CMV, które odmówiły podania hiperimmunizacyjnej infuzji globulin, były grupą porównawczą. Ogółem 79 kobiet poddano amniopunkcji, z których 24 nie miało oznak CMV w płynie owodniowym. Te 24 kobiety nie kwalifikowały się do badania, ale ich niemowlęta zostały ocenione po urodzeniu.
Grupa prewencyjna obejmowała kobiety, które nie przeszły amniopunkcji przed lub po przyjęciu do szpitala. Przyczyny nie poddawania się amniopunkcji były pierwotną infekcją w ciągu 6 tygodni przed rejestracją i ciążą trwającą krócej niż 20 tygodni (uniemożliwiłoby wykrycie CMV w płynie owodniowym) lub kobietą odmawiającą poddania się procedurze, niezależnie od odstępu między pierwotna infekcja i rejestracja. Wszystkim kobietom podawano dożylnie hiperimmunizowaną globulinę w dawce 100 U na kilogram każdego miesiąca do porodu. Miesięczne leczenie wybrano dla tej grupy z powodu nieznanego statusu infekcji ich płodów, a tym samym chęci utrzymania stężenia przeciwciał aż do porodu
[więcej w: zslie1, tarczyca u mężczyzn, hashimoto pdf ]
[hasła pokrewne: edermatologia, zslie1, eurorma ]