Bierna immunizacja podczas ciąży w przypadku wrodzonego zakażenia wirusem cytomegalii

Obecnie nie ma skutecznej interwencji w przypadku pierwotnego zakażenia wirusem cytomegalii (CMV) podczas ciąży. Metody
Przebadaliśmy ciężarne kobiety z pierwotną infekcją CMV. Grupę terapeutyczną stanowiły kobiety, których płyn owodniowy zawierał CMV lub DNA CMV i którym podawano dożylną hiperimmunizowaną globulinę CMV w dawce 200 U na kilogram wagi matki. Grupę prewencyjną, składającą się z kobiet z niedawną pierwotną infekcją przed 21 tygodniem ciąży lub którzy odmówili amniopunkcji, oferowano miesięczną globulinę hiperimmunizacyjną (100 U na kilogram dożylnie).
Wyniki
W grupie terapeutycznej 31 kobiet otrzymywało globulinę hiperimmunizowaną, tylko (3 procent) urodziło niemowlę z chorobą CMV (objawową przy urodzeniu i upośledzoną w wieku dwóch lub więcej lat), w porównaniu z 7 z 14 kobiet, które nie otrzymywała hiperimmunizowanej globuliny (50 procent). Tak więc, leczenie hiperimmunizowaną globuliną wiązało się ze znacznie niższym ryzykiem wrodzonej choroby CMV (skorygowany iloraz szans, 0,02, przedział ufności 95%, -. do 0,15, P <0,001). W grupie prewencyjnej 37 kobiet otrzymywało globulinę hiperimmunizowaną, z czego 6 (16 procent) miało niemowlęta z wrodzonym zakażeniem CMV, w porównaniu z 19 z 47 kobiet (40 procent), które nie otrzymywały hiperimmunizowanej globuliny. Tak więc, leczenie hiperimmunizowaną globuliną wiązało się ze znacznie niższym ryzykiem wrodzonej infekcji CMV (skorygowany iloraz szans, 0,32, 95% przedział ufności, 0,10 do 0,94, P = 0,04). Terapia globulą hiperimmunizacyjną istotnie (p <0,001) zwiększała stężenia IgG swoiste dla CMV i zachłanność oraz zmniejszała liczbę komórek NK i HLA-DR + i nie powodowała działań niepożądanych.
Wnioski
Leczenie kobiet ciężarnych za pomocą hiperimmunizacyjnej globuliny specyficznej dla CMV jest bezpieczne, a wyniki tego niezliandomizowanego badania sugerują, że może on być skuteczny w leczeniu i zapobieganiu wrodzonemu zakażeniu CMV. Kontrolowana próba tego agenta może być teraz właściwa.
Wprowadzenie
Zakażenie wirusem cytomegalii (CMV) jest powszechną i poważną infekcją występującą u około 1% wszystkich noworodków.1-3 Wrodzona infekcja CMV jest objawowa u około 10 procent zakażonych noworodków i wiąże się z klinicznie istotnymi następstwami neurologicznymi w prawie połowie z nich. Ponadto, u 8 do 13 procent noworodków z bezobjawowym zakażeniem rozwiną się defekty neurologiczne.1-3 Wśród kobiet z pierwotną infekcją w czasie ciąży wskaźnik infekcji płodu wynosi około 40 procent.1,3,4 Chociaż diagnoza prenatalna możliwe jest zakażenie wrodzone, obecnie nie jest dostępna terapia prenatalna.
Po pozytywnym wyniku infuzji hiperimmunizacyjnej globuliny specyficznej dla CMV u płodu z objawową infekcją CMV, 5 przeprowadziliśmy prospektywne badanie hiperimmunizacyjnej globuliny do leczenia lub zapobiegania zakażeniu CMV płodu.
Pacjenci i protokół
Badanie prospektywne przeprowadzono w latach 1995-2003. Kobiety w ciąży, które miały pierwotne zakażenie CMV podczas lub kilka miesięcy przed zajściem w ciążę kwalifikowały się, podobnie jak osoby, które przeszły amniopunkcja, która ujawniła CMV w płynie owodniowym. Biorąc pod uwagę prawdopodobne bezpieczeństwo hiperimmunizacyjnej globuliny, skuteczność immunoglobuliny w modelach zwierzęcych i dostępność pozaustrojowej hiperimmunizacyjnej globuliny, żadna z trzech komisji etyki nie zatwierdziła stosowania randomizowanego protokołu, ale zatwierdziła podawanie hiperimmunizowanej globuliny u kobiet w ciąży z potwierdzoną pierwotną infekcją CMV, która wyraziła pisemną świadomą zgodę.
Rysunek 1
[hasła pokrewne: marpol bolesławiec, endometrium o cechach proliferacji, przywileje honorowego dawcy krwi ]
[hasła pokrewne: lary zębatka, marpol bolesławiec, gastroskopia łódź ]