Ból w klatce piersiowej u pacjentów po transplantacji serca – Dowód na czułą renowację po transplantacji serca ad 6

To, że norepinefryna wydana później po przeszczepie pochodzi z pozostałej części przedsionka biorcy, jest mało prawdopodobne, ponieważ zatoki wieńcowe przeszczepionego serca nie wysysają pozostałości przedsionkowej biorcy, a uwolnienie noradrenaliny z resztek powinno zostać wykryte u pacjentów badanych wcześnie. po transplantacji. Należy zauważyć, że reinerwacja może być niejednorodna regionalnie. Tak więc, nawet jeśli tyramina wywołuje uwalnianie noradrenaliny do koronaronu
w zatokach niedokrwiona część mięśnia sercowego może nie zostać ponownie potwierdzona i pacjent może nie odczuwać niedokrwiennego dyskomfortu.8 Podobnie, rzadka reinerwacja odcinka mięśnia sercowego może nie być wystarczająca, aby wywołać uczucie bólu podczas niedokrwienia. Powszechnie wiadomo, że niedokrwienie może być bezbolesne nawet u normalnie unerwionych pacjentów. W związku z tym odkrycie sympatycznej reinerwacji niekoniecznie oznacza, że pacjent odczuje ból podczas niedokrwienia mięśnia sercowego.
Kliniczne znaczenie tych obserwacji polega na tym, że wystąpienie bólu w klatce piersiowej sugerującego niedokrwienie mięśnia sercowego u biorców przeszczepów serca długo po zabiegu nie powinno być odrzucane jako niesercowe. Taki ból może mieć znaczne zastosowanie diagnostyczne w populacji pacjentów podatnych na przyspieszoną chorobę wieńcową.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Dr Wilson był laureatem nagrody Clinician Scientist Award przyznawanej przez American Heart Association za fundusze wnoszone częściowo przez filię Minnesoty.
Jesteśmy wdzięczni lekarzowi Gary Francisowi za jego przemyślaną recenzję manuskryptu oraz lek. Med. Spencera H. Kubo, Betsy Christensen, BSN oraz personel i naukowcy z Laboratorium Cewnikowania Kardiologicznego University of Minnesota za pomoc w przeprowadzeniu tych badań. studia.
Author Affiliations
Z Departamentu Medycyny i Minnesota Heart and Lung Institute, University of Minnesota, Minneapolis. Prośby o przedruk do Dr. Wilsona w Box 508 UMHC, 420 Delaware St., SE, Minneapolis, MN 55455.

[więcej w: olx pl częstochowa, trawa owsiana, staveran ]