Ból w klatce piersiowej u pacjentów po transplantacji serca – Dowód na czułą renowację po transplantacji serca ad

Po zebraniu próbek linii bazowej, tyramina (55 .g na kilogram masy ciała, Sigma Chemical, St. Louis) została podana dożylnie w postaci bolusa. Próbki aorty i coronarysinus w parach otrzymano w ciągu 30 sekund, minuty i 2 minuty po infuzji tyraminy. Stężenie norepinefryny w osoczu określono metodami radioenzymatycznymi opisanymi w innym miejscu przy użyciu zestawu (Cat-a-kit, Amersham, Arlington Heights, IL) .13 Uwalnianie serca lub wychwyt noradrenaliny podczas gdy pacjent był w spoczynku oceniano przez odjęcie stężenie norepinefryny w osoczu wstępującym (krew dostająca się do serca) w porównaniu z zatoką wieńcową (krew opuszczająca serce); wynik został nazwany gradientem noradrenaliny sercowej. Wpływ tyraminy na uwalnianie norepinefryny w sercu oceniano przez odjęcie gradientu noradrenaliny sercowej w linii podstawowej od gradientu noradrenaliny sercowej mierzonego po wlewie tyraminy. Rycina 1. Rycina 1. Zmiany w teście sercowo-noradrenaliny w poprzek łożyska mięśnia sercowego po wlewie tyraminy u pacjentów do 5. Gradient norepinefryny w sercu jest obliczany jako stężenie norepineiny w osoczu w zatoce wieńcowej minus w aorcie. Okrąg pełny i paski T pokazują średnią . 3 SD dla sercowego uwalniania norepinefryny u ośmiu normalnie unerwionych pacjentów bez przeszczepów serca.11
W celu określenia zmienności pomiarów gradientu noradrenaliny sercowej uzyskano pary kolejnych pomiarów gradientu noradrenaliny sercowej u 17 pacjentów; pomiary w każdej parze uzyskano w ciągu jednej minuty od siebie, bez interwencji. Średnia (. SD) różnica w pomiarze sercowego gradientu noradrenaliny w parach próbek wynosiła 5 . 46 pg na mililitr. Prawdopodobieństwo, że interwencja u jednego pacjenta powodowałaby fałszywie różnicę ponad 138 pg na mililitr w gradientu noradrenaliny w sercu, była mniejsza niż procent (3 SD od średniej). Dla celów porównawczych wykorzystaliśmy dane otrzymane wcześniej od ośmiu normalnych (unerwionych) pacjentów (ryc. 1) .11 Wszystkie badania zostały zatwierdzone przez Komitet Ministrów Uniwersytetu w Minnesocie dotyczący wykorzystania ludzi w badaniach.
Opisy przypadków
Pacjent
49-letni mężczyzna, który trzy lata wcześniej przeszedł transplantację serca z powodu kardiomiopatii idiopatycznej, miał przyspieszony ból przedsercowy związany z wysiłkiem i spoczynkiem, związany z dusznością i pokryciem przez okres kilku tygodni. Przed przyjęciem pacjent miał kilka epizodów długotrwałego bólu w spoczynku; tamtego ranka miał surowe ciśnienie klatki piersiowej w prekordium, które zostało uleczone przez podjęzykową nitroglicerynę. Elektrokardiogram uzyskany przy przyjęciu wykazał nowe przednie fale Q ze zmianami fali ST-T, sugerującymi niedawny zawał mięśnia sercowego przedniej ściany. Cewnikowanie serca wykazało ciężkie (95 procent) zwężenie lewej tętnicy zstępującej przedniej i akinezy przedniej ściany. Ponieważ miał nawracający ból w klatce piersiowej podczas pobytu w szpitalu, pacjent przeszedł udaną angioplastykę tego naczynia. Miał ból w klatce piersiowej i uniesienie odcinka ST podczas napełniania balonu
[podobne: piperyna forte cena, q4glass, vershold polska ]