Ból w klatce piersiowej u pacjentów po transplantacji serca – Dowód na czułą renowację po transplantacji serca cd

Po pięciu miesiącach obserwacji pozostał bezobjawowy. Odpowiedzi sercowe po wlewie tyraminy. Sześć miesięcy przed wystąpieniem bólu w klatce piersiowej, gdy koronarografia wykazała niewielkie nieregularności światła, test prowokujący tyraminą wykazał uwalnianie znacznych ilości noradrenaliny, co sugeruje ponowną odnowę układu nerwowego (Tabela 1, ryc. 1).
Pacjent 2
67-letnia kobieta przeszła transplantację serca z idiopatyczną kardiomiopatią. Podczas trzeciej corocznej oceny po transplantacji pacjentka była bezobjawowa, a angiografia wykazała umiarkowane, rozproszone nieregularności wieńcowe (bez zmian ogniskowych) i nowe 50 procentowe zwężenie środkowej prawej tętnicy wieńcowej. Wyzwanie tyraminowe wykazało wyraźne uwolnienie norepinefryny (Tabela 1, ryc. 1). Cztery miesiące później ból przedsercowy rozwinął się w związku z wysiłkiem; odczuwała ulgę w postaci odpoczynku i podjęzykowej nitrogliceryny i była zmniejszana częstotliwościowo przez długo działające azotany przepisywane przez miejscowego lekarza. Elektrokardiogram nie był niczym nadzwyczajnym. Ze względu na jej niedawny ból w klatce piersiowej i dowody we wcześniejszej prowokacji tyraminą w magazynach norepinefryny sercowej neuronalnej, poddano ją powtórnemu cewnikowaniu. Angiografia ujawniła zamknięcie środkowej prawej tętnicy wieńcowej z dystalnym pobocznym przepływem krwi z lewej tętnicy wieńcowej, hipokinezą lewej dolnej komory serca i łagodną niedomykalnością mitralną. Statek został ponownie otwarty przez angioplastykę.
Pacjent nie odczuwał żadnego bólu w klatce piersiowej przez cztery tygodnie, ale następnie miał nawracającą wysiłkową dusznicę bolesną i dławicę w spoczynku. Test wysiłkowy wykazał depresję odcinka ST związaną z bólem w klatce piersiowej. Powtórna angiografia nie wykazała ponownego zwężenia w miejscu poprzedniej angioplastyki. Wyzwanie związane z ergonowiną wywoływało typowy ból klatki piersiowej i depresję odcinka ST w odprowadzeniu V5, z rozproszonym skurczem naczyniowym lewej tętnicy zstępującej przedniej, ogniskowym skurczem rozwartego naczynia brzeżnego i uogólnionym ciężkim skurczem naczyń w prawej tętnicy wieńcowej w okolicy niedokładne zamknięcie. Ból w klatce piersiowej i zmiany ST ustąpiły z nitrogliceryną, a pacjentka została wypisana na podstawie schematu diltiazemu i azotanów.
Sześć miesięcy później odkryto, że ma progresję umiarkowanej, tępo zakończonej zmiany marginalnej, z gradientem ciśnienia 58 mm Hg w obrębie zmiany. Angioplastyka została ponownie wykonana. Podczas napełniania balonu pacjent miał typowy palący ból w klatce piersiowej, ustępujący po przywróceniu przepływu krwi. Bezobjawowo wyzdrowiała z tej procedury i pozostała bezobjawowa.
Pacjent 3
39-letnia kobieta przeszła transplantację serca z powodu kardiomiopatii niedokrwiennej. Osiem tygodni po transplantacji wykonano rutynowe cewnikowanie serca w celu oceny wyjściowej jej anatomii wieńcowej i prowokacji tyraminą, które wykazały brak zapasów noradrenaliny sercowej (Tabela 1, ryc. 1). Angiografia ujawniła 60-procentowe zwężenie lewej tętnicy zstępującej przedniej. Cztery tygodnie później rutynowy elektrokardiogram ujawnił fale Q w odprowadzeniach od V1 do V4. Nie miała żadnej historii obecnych lub niedawnych bólów w klatce piersiowej sugerujących niedokrwienie, ale poinformowała, że dwa tygodnie wcześniej przeszła przeziębienie ze zmęczenia, gorączką niskiej jakości i dusznością.
[patrz też: lary zębatka, szacki twitter, eurorma ]