Ból w klatce piersiowej u pacjentów po transplantacji serca – Dowód na czułą renowację po transplantacji serca

Mimo, że choroba wieńcowa rozwija się w ciągu trzech lat po transplantacji serca u aż do 40% biorców przeszczepów, 1, 2 bóle w klatce piersiowej późno po transplantacji serca są zwykle odrzucane jako niesercowe , ponieważ przyjęto, że przeszczepione serce jest trwale odrodzone. Założenie, że serce dawcy pozostaje odnowione u ludzi, opiera się przede wszystkim na braku odpowiednich, zależnych od odruchów nerwowych, zmian w częstości akcji serca. 3, 4 To, że reinerwacja się nie pojawiła, jest zaskakujące, ponieważ istnieją rozliczne dowody na ponowną sympatię po transplantacji serca w prawie wszystkich modelach zwierzęcych.5 6 7 8 W przeszczepionym sercu nerwy współczulne są oddzielane od ciała komórki nerwowej w zwojach piersiowych i szyjnych. Następnie zapasy norepinefryny w terminalach nerwów sercowych ulegają szybkiemu zubożeniu, 9 ponieważ pęcherzyki i enzymy potrzebne do syntezy noradrenaliny muszą zostać przeniesione z ciała komórki (w zwojach) do końca nerwowego przez nienaruszony akson. Norepinefryny w sercach można określić in vivo, mierząc uwalnianie norepinefryny mięśnia sercowego w odpowiedzi na podanie tyraminy. 11 Tyramina powoduje neuronalne uwalnianie noradrenaliny poprzez wyparcie jej z dużych pęcherzyków w okolicach węzłów współczulno-nerwowych. U ludzi, zapasy neorepinezyny mogą być wykrywany przez pomiar gradientu noradrenaliny sercowej (tj. stężenie norepinefryny w osoczu opuszczającego serce bez stężenia noradrenaliny w osoczu przedostającego się do serca) przed i po podaniu tyraminy 12. Znaczny wzrost liczby sercowo-sercowej norepinefryny w przeszczepionym sercu sugeruje przywrócenie terminali nerwów sercowych fr om zregenerowane aksony połączone z ciałami komórkowymi w zwojach współczulnych.
W ostatnich badaniach udokumentowaliśmy brak uwalniania norepinefryny u pacjentów badanych w ciągu pięciu miesięcy po transplantacji serca.11 Spośród 30 pacjentów badanych przez ponad rok po transplantacji, jednak 22 miało znaczące uwalnianie noradrenaliny w odpowiedzi na tyraminę. wyzwanie. Uwalnianie norepinefryny za pośrednictwem tyraminy u tych pacjentów bezpośrednio sugerowało, że ograniczona reintrowacja sympatyczna zwykle występuje późno (ponad pięć miesięcy) po ortotopowym transplantacji serca u ludzi.
Spośród tych prospektywnie przebadanych biorców przeszczepów, czterech miało ostre niedokrwienne zdarzenie wieńcowe w czasie lub w czasie, w którym byli włączeni do badania, oraz u jednej poddanej angioplastyki wieńcowej z przedłużonym nadmuchiwaniem balonu. Dwóch pacjentów z niedokrwieniem miało ból w klatce piersiowej typowy dla dusznicy bolesnej, a dwóch nie odczuwało bólu. U dwóch pacjentów z bólem stwierdzono również znaczące uwalnianie noradrenaliny sercowej po dożylnym podaniu tyraminy, podczas gdy u tych trzech bez bólu w klatce piersiowej stwierdzono niewielkie lub brak dowodów na ponowną odnowę układu współczulnego.
Ocena sklepów norepinefryny
Metodę, której używaliśmy do identyfikacji ponownego przywrócenia współczucia u biorców przeszczepów serca, została szczegółowo opisana w innym miejscu.11 Krótko mówiąc, cewniki umieszczono w zatoce wieńcowej i aorcie wstępującej, aby uzyskać sparowane próbki krwi do testu norepinefryny.
[przypisy: zdz słupsk, mixelektronix, gastroskopia łódź ]