Długoterminowa terapia rozszerzająca naczynia krwionośne u pacjentów z ciężką niedomykalnością zastawki aortalnej

Terapia rozszerzająca naczynia krwionośnego może zmniejszyć objętość i masę lewej komory serca oraz poprawić wydajność lewej komory u pacjentów z niedomykalnością zastawki aortalnej. W związku z tym zasugerowano, że taka terapia może zmniejszyć lub opóźnić potrzebę wymiany zastawki aortalnej. Metody
Losowo przydzielono 95 pacjentów z bezobjawową ostrą niedomykalnością aortalną i prawidłową czynnością lewej komory, w celu otrzymania otwartej etykiety nifedypiny (20 mg co 12 godzin), enalaprilu z otwartą etykietą (20 mg na dzień) lub bez leczenia (grupa kontrolna) w celu identyfikacji możliwe korzystne efekty terapii rozszerzającej naczynia krwionośne na funkcję lewej komory i konieczność wymiany zastawki aortalnej.
Wyniki
Po średnio siedmiu latach obserwacji tempo wymiany zastawki aortalnej było podobne w grupie: 39 procent w grupie kontrolnej, 50 procent w grupie enalaprylu i 41 procent w grupie nifedypiny (P = 0,62). . Ponadto, nie było znaczących różnic między grupami pod względem ilości zwrotnej aortalnej, rozmiaru lewej komory, masy lewej komory, średniej wartości stresu ściennego lub frakcji wyrzutowej. Po roku od wymiany zastawki, średnica końcoworozkurczowa lewej komory i średnica końcowa skurczu zmniejszyła się w podobnym stopniu u pacjentów poddanych operacji w każdej z trzech grup, a wszyscy pacjenci mieli normalną frakcję wyrzutową.
Wnioski
Długoterminowa terapia rozszerzająca naczynia krwionośne za pomocą nifedypiny lub enalaprylu nie zmniejszyła ani nie opóźniła konieczności wymiany zastawki aortalnej u pacjentów z bezobjawową ostrą niedomykalnością zastawki aortalnej i prawidłową czynnością skurczową lewej komory. Ponadto taka terapia nie zmniejszyła objętości zwrotnej aorty, zmniejszyła wielkość lewej komory ani nie poprawiła funkcji lewej komory.
Wprowadzenie
Niedomykalność zastawki aortalnej powoduje przeciążenie objętości lewej komory, prowadząc do postępującego poszerzenia komory i ewentualnego pogorszenia czynności lewej komory1. Terapię wazodylatacyjną stosowano w celu zmniejszenia objętości zwrotnej, 2-4 następczego obciążenia, 4-7 objętości lewej komory, 2 5,8,9 i napięcie ścienne8,9 w celu zachowania funkcji lewej komory i zmniejszenia masy lewej komory.3,8-10
Środki rozszerzające naczynia uznano za użyteczne w leczeniu bezobjawowej, przewlekłej, ciężkiej niedomykalności aortalnej, ponieważ Scognamiglio i wsp. 11 poinformowali, że nifedypina zmniejsza lub opóźnia potrzebę operacji zastawkowej. Jednym z ważnych ograniczeń ich badań było to, że digoksyna została zastosowana w grupie kontrolnej. W badaniach różnych dawek kilku leków rozszerzających naczynia z udziałem niewielkiej liczby pacjentów i obserwacji krótkoterminowych stwierdzono wysoce niejednorodny wpływ tych czynników na zmienne echokardiograficzne.12,13 Pomimo ograniczonych dowodów na ich skuteczność, 14 leków rozszerzających naczynia zostało zaklasyfikowanych jako klasa I zalecenie w wytycznych American College of Cardiology-American Heart Association15 i Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego16 w leczeniu bezobjawowej, przewlekłej, ciężkiej niedomykalności aortalnej. Niemniej jednak, ponieważ korzystny wpływ leków rozszerzających naczynia krwionośne jest daleki od pewności, uzasadniona jest ponowna ocena ich długoterminowego działania u pacjentów bezobjawowych z tym schorzeniem.17
Obecne długoterminowe badanie zostało opracowane w 1995 r., Trzy lata przed opublikowaniem amerykańskich wytycznych15. Próbowaliśmy ustalić, czy nifedypina lub enalapryl zmniejsza lub opóźnia potrzebę operacji zastawkowej i czy leki te wywierają wpływ na wielkość i funkcję lewej komory u pacjentów z bezobjawową, przewlekłą, ciężką niedomykalnością zastawki aortalnej.
Metody
Randomizowane, otwarte badanie miało na celu porównanie nifedypiny, enalaprylu i braku leczenia u pacjentów z bezobjawową, przewlekłą, ciężką niedomykalnością aortalną
[przypisy: tarczyca u mężczyzn, dentica, edermatologia ]
[podobne: edermatologia, zslie1, eurorma ]