Efektywność kosztowa wszczepianych kardiowerterów-defibrylatorów cd

Model zakładał, że jeden rok życia z dysfunkcją lewej komory wyniósł 0,88 roku optymalnego zdrowia na podstawie danych z poprzednich badań.27,29,31 Liczba ta została następnie pomnożona przez wagi właściwe dla wieku na podstawie danych z Beaver Dam Health Wyniki Studium 28. W naszej analizie przypadku podstawowego przyjęliśmy, że jakość życia nie zmieniła się w wyniku wszczepienia ICD. Założyliśmy, że pacjenci hospitalizowani z powodu zakażeń ołowiem otrzymali spadek jakości życia o 3,5 dnia (jak pokazano w Dodatku Uzupełniającym). Koszty
Nasza analiza obejmowała bezpośrednie koszty opieki medycznej związane z leczeniem szpitalnym i ambulatoryjnym (podane w Dodatku Uzupełniającym). Uwzględniliśmy koszty początkowej implantacji ICD; trwającej terapii zarówno dla grup kontrolnych, jak i ICD, w tym wizyt u lekarzy, badań laboratoryjnych i rehospitalizacji; i generatora ICD lub wymiany ołowiu. Wszystkie koszty zostały zaktualizowane do USD za 2005 r. Z wykorzystaniem deflatora produktu krajowego brutto. 32,33 Oparliśmy koszty implantacji ICD (27 975 USD) i wymiany (18 990 USD) na system szpitalny dla pacjentów hospitalizowanych w systemie Medicare Inpatient Payment Payments (grupy związane z diagnozą) 515 i 115) oraz honorariów profesjonalnych (aktualne kody terminologii proceduralnej 33249 i 33240). Założono, że jednokomorowe ICD zostały wykorzystane zarówno pod względem kosztów, jak i komplikacji. Uzyskaliśmy dalsze koszty hospitalizacji niezwiązane z wszczepieniem ICD dla obu strategii z rejestru pacjentów z zawałem serca i interwencją pacjenta.34,35
Analizy wrażliwości
Przeprowadziliśmy analizy wrażliwości, aby uwzględnić ważne założenia i niepewności modelu. W przypadku zmiennych klinicznych nasze zakresy analiz wrażliwości odzwierciedlają naszą ocenę zmienności, która może wystąpić w praktyce klinicznej na podstawie zarówno literatury, jak i dyskusji z ekspertami. W analizach wrażliwości, które obejmowały wszystkie zmienne modelowe, przyrostowa efektywność kosztowa ICD w porównaniu z terapią kontrolną była najbardziej wrażliwa na zmiany w pięciu czynnikach: skuteczność ICD w zmniejszaniu śmiertelności, koszt wszczepienia ICD, częstotliwość generatora zastąpienie, jakość życia i horyzont czasowy zastosowany w analizie. W związku z tym zbadaliśmy te zmienne szerzej i oceniliśmy zakres potencjalnych skutków.
Walidacja modelu
W okresie próbnym nasz model Markowa przewidywał śmiertelność związaną z terapią kontrolną, która mieściła się w granicach 0,3 punktu procentowego w testach indywidualnych. W przypadku strategii ICD nasz model odpowiadał wynikom próbnym w granicach 1,6 punktu procentowego, z wyjątkiem tych z MADIT I, dla których szacowana śmiertelność wyniosła 20 procent na 27 miesięcy, a nie rzeczywistą stawkę 15,8 procent. Przyczyna tej rozbieżności nie jest jasna.
Analiza bazowa
Tabela 1. Tabela 1. Wyniki zdrowotne i ekonomiczne profilaktycznej implantacji ICD w porównaniu z terapią kontrolną. Wyniki zdrowotne i ekonomiczne różniły się znacznie w populacjach doświadczalnych (tabela 1). W każdej populacji profilaktyczne wszczepienie ICD było droższe niż leczenie kontrolne, wraz ze wzrostem szacunkowych kosztów życia w okresie od 55.700 USD w CABG Patch Trial do 101 500 USD w MUSTT
[podobne: operacje zaćmy, prl badanie cena, trabekuloplastyka ]
[patrz też: mixelektronix, vershold polska, q4glass ]