Infekcja ptasia A (H5N1) u ludzi cd

Biegunka, wymioty, ból brzucha, ból opłucnowy i krwawienie z nosa i dziąseł były również zgłaszane we wczesnym okresie choroby u niektórych pacjentów. 14-16,24 Wodna biegunka bez krwi i zmian zapalnych wydaje się być częstsza niż w grypa spowodowana ludzkimi wirusami25 i może poprzedzać objawy oddechowe nawet do jednego tygodnia.12 W jednym z raportów opisano dwóch pacjentów, u których wystąpiła choroba encefalopatyczna i biegunka bez widocznych objawów ze strony układu oddechowego.22 Kurs kliniczny
Dolegliwości dróg oddechowych rozwijają się wcześnie w przebiegu choroby i zwykle występują w trakcie prezentacji (Tabela 3). W jednej serii duszność osiągnęła medianę 5 dni po wystąpieniu choroby (zakres od do 16). 15 Zaburzenie układu oddechowego, przyspieszony oddech i trzeszczenie wdechowe są częste. Produkcja plwociny jest zmienna, a czasami krwawa. Prawie wszyscy pacjenci mają klinicznie widoczne zapalenie płuc; zmiany radiologiczne obejmują rozproszone, wieloogniskowe lub niejednolite nacieki; nacieki śródmiąższowe; i konsolidację segmentarną lub zrazikową za pomocą bronchogramów powietrznych. Nieprawidłowości radiologiczne występowały średnio po 7 dniach od wystąpienia gorączki w jednym badaniu (zakres od 3 do 17) .15 W Ho Chi Minh w Wietnamie, wieloogniskowa konsolidacja obejmująca co najmniej dwie strefy była najczęstszą nieprawidłowością wśród pacjentów w czas przyjęcia. Wysięk opłucnowy jest niezbyt częsty. Ograniczone dane mikrobiologiczne wskazują, że ten proces jest pierwotnym wirusowym zapaleniem płuc, zwykle bez supresji bakteryjnej w czasie hospitalizacji.
Postęp w niewydolności oddechowej jest związany z rozlanymi, obustronnymi naciekami ze szkła naziemnego i objawami zespołu ostrej niewydolności oddechowej (ARDS). W Tajlandii 15 średni czas od wystąpienia choroby do ARDS wynosił 6 dni (zakres od 4 do 13). Często występuje niewydolność wielonarządowa z objawami dysfunkcji nerek, a czasem upośledzeniem czynności serca, w tym poszerzeniem serca i tachyarytmią nadkomorową. 14-16,24 Inne powikłania obejmują zapalenie płuc wywołane przez respirator, krwotok płucny, odma opłucnowa, pancytopenię, zespół Reye a i zespół sepsy bez udokumentowanej bakteriemii.
Śmiertelność
Wskaźnik śmiertelności wśród hospitalizowanych pacjentów był wysoki (tabela 3), chociaż ogólny odsetek jest prawdopodobnie znacznie niższy.21 W przeciwieństwie do 1997 r., Kiedy większość zgonów miała miejsce wśród pacjentów w wieku powyżej 13 lat, niedawne zakażenia ptasią grypą A (H5N1) spowodowały wysoki odsetek zgonów wśród niemowląt i małych dzieci. Wskaźnik śmiertelności w tym przypadku wynosił 89% wśród osób w wieku poniżej 15 lat w Tajlandii. Śmierć wystąpiła średnio 9 lub 10 dni po wystąpieniu choroby (zakres od 6 do 30), 15,16, a większość pacjentów zmarła z powodu postępującej niewydolności oddechowej.
Wyniki laboratoryjne
Najczęstszymi badaniami laboratoryjnymi były leukopenia, szczególnie limfopenia; małopłytkowość łagodna do umiarkowanej; oraz nieznacznie lub umiarkowanie podwyższone poziomy aminotransferazy (Tabela 3). Znaczna hiperglikemia, być może związana z zażywaniem kortykosteroidów, a także podwyższone stężenie kreatyniny, również występuje16. W Tajlandii 15 zwiększone ryzyko zgonu było związane ze zmniejszeniem liczby leukocytów, płytek krwi, a zwłaszcza liczby limfocytów w chwili przyjęcia.
Diagnostyka wirusologiczna
Oszacowanie rozpoznania grypy A (H5N1) zostało potwierdzone przez izolację wirusa, wykrycie RNA swoistego dla H5 lub obu metod
[podobne: dentysta na nfz gdańsk, klinika laryngologii warszawa, zslie1 ]
[podobne: edermatologia, zslie1, eurorma ]