Inhibitory neuraminidazy przeciw grypie cd

Harmonogram dawkowania inhibitorów neuraminidazy w leczeniu i zapobieganiu grypie, w zależności od wieku pacjenta i współistniejących chorób. Oseltamiwir jest dostępny w postaci kapsułki lub proszku do płynnej zawiesiny o dobrej doustnej biodostępności. Jest łatwo wchłaniany z przewodu żołądkowo-jelitowego, jest przekształcany przez wątrobę esteraz do aktywnej postaci związku (karboksylan oseltamiwiru) i jest szeroko rozprowadzany w organizmie. Okres półtrwania wynosi 6 do 10 godzin. Lek jest wydalany głównie przez nerki; w związku z tym należy zmodyfikować dawkowanie u pacjentów z niewydolnością nerek (Tabela 1). Oseltamivir osiąga wysoki poziom w osoczu i może działać na zewnątrz dróg oddechowych. Badania kliniczne Zanamivir i Oseltamivir
Leczenie zdrowych dorosłych
Tabela 2. Tabela 2. Wybrane próby leczenia inhibitorów neuraminidazy. Początkowe badanie z 1997 r.12 wskazało, że potwierdzone przypadki grypy można leczyć zanamiwirem, wykazując około jednodniowe zmniejszenie czasu łagodzenia objawów. Kolejne badania12-23 w bardzo zróżnicowanych lokalizacjach geograficznych wykazały, że gdy zdrowi dorośli z grypą otrzymywali zanamiwir lub oseltamiwir w ciągu 36 do 48 godzin po wystąpieniu choroby, wystąpiło zmniejszenie objawów o 1-2 dni (Tabela 2). W jednym dużym badaniu w Stanach Zjednoczonych oceniano skuteczność leczenia oseltamiwirem18 u 629 zdrowych, nieimmunizowanych dorosłych w wieku od 18 do 65 lat, u których wystąpiła gorączkowa choroba układu oddechowego trwająca nie dłużej niż 36 godzin, a także jeden objaw oddechowy i jeden konstytucyjny. Grypa została potwierdzona u 374 pacjentów, a leczenie oseltamiwirem zmniejszyło medianę czasu trwania choroby o ponad 30 procent (z 4,3 dni do 3 dni), a nasilenie choroby o około 40 procent. Wystąpiło zmniejszenie gorączki i ustąpienie objawów już w 24 godziny po rozpoczęciu leczenia. Ponadto pacjenci leczeni mieli mniejszą częstość powikłań wtórnych niż nieleczeni pacjenci.
Wczesne rozpoczęcie leczenia wydaje się najważniejszym czynnikiem decydującym o skuteczności leczenia, co wykazano w badaniu z 2003 r. Dotyczącym natychmiastowego dostępu do leczenia (IMPACT), które bezpośrednio badało zależność między czasem rozpoczęcia leczenia oseltamiwirem a czasem trwania choroby i inne środki skuteczności u 1426 pacjentów w wieku od 12 do 70 lat.23 Leczenie, które rozpoczęło się w ciągu pierwszych 12 godzin po wystąpieniu gorączki, skróciło chorobę o ponad trzy dni, w porównaniu z rozpoczęciem leczenia po 48 godzinach. Rozpoczęcie leczenia w czasie pośrednim skracało chorobę proporcjonalnie. Czas trwania gorączki, nasilenie objawów i czas powrotu do normalnej aktywności również korelował z czasem interwencji przeciwwirusowej, prowadząc do wyraźnego wniosku, że leczenie rozpoczęte w 36 do 48 godzin po wystąpieniu objawów nie odzwierciedla w pełni doskonałych wyników możliwe do uzyskania przy wcześniejszym leczeniu. Duża wieloośrodkowa próba w Japonii rozszerzyła wyniki badania IMPACT na leczenie grypy B.25. Wczesne podanie leku (w ciągu 12 godzin od pojawienia się objawów) znacznie zwiększyło skuteczność leczenia oseltamiwirem zarówno w przypadku grypy A i B, co sugeruje, że szybka identyfikacja choroby i rozpoczęcie leczenia tak wcześnie, jak to możliwe, powinno być celem prawidłowego stosowania inhibitorów neuraminidazy.
Terapia u osób w podeszłym wieku
Czy inhibitory neuraminidazy zmniejszają zachorowalność lub śmiertelność w grupach uważanych za osoby wysokiego ryzyka, w tym osoby starsze. Metaanaliza prób przeprowadzonych przed rokiem 200213 z udziałem pacjentów z wysokim ryzykiem zakażenia wirusem grypy w wieku powyżej 65 lat lub z przewlekłymi chorobami wykazała, że zanamiwir skrócił czas do złagodzenia objawów o 2,0 dni i że oseltamiwir zrobił to około 0,5 dnia
[więcej w: prl badanie cena, jak zostac dawca szpiku, hashimoto pdf ]
[więcej w: mixelektronix, vershold polska, q4glass ]