Migrena Zapobieganie i zarządzanie bólem głowy

Oto kompleksowy przegląd patofizjologii, zapobiegania i leczenia, zarówno farmakologicznego, jak i niefarmakologicznego, migrenowych bólów głowy. Książka podzielona jest na 11 rozdziałów poświęconych diagnozie, patofizjologii i leczeniu migrenowych bólów głowy oraz specjalnych sytuacji związanych z skomplikowaną migreną, migreną u dzieci i migreną u osób starszych. Rozdział otwierający prezentuje wyjątkowo wyraźną dyskusję na temat klasyfikacji bólu głowy i teorii patofizjologii. Oddzielne rozdziały poświęcono nieskutecznemu leczeniu migreny za pomocą beta-blokerów, blokerów kanału wapniowego i innych środków farmakologicznych. Każdy rozdział dotyczący leczenia omawia mechanizmy działania różnych klas leków i zawiera obszerne przeglądy badań klinicznych i skutków ubocznych. Określonym celem tej książki jest przegląd aktualnych praktycznych i teoretycznych aspektów migreny i jej zarządzania. Osiągnął ten cel doskonale. Redaktor narysował grupę autorów, z których wielu jest wybitnymi autorytetami w dziedzinie bólu głowy, którzy piszą jasno i merytorycznie na ten temat. Przekazane informacje są dokładne i aktualne. Książka jest wprawdzie spójną całością, ale każdy rozdział jest sam w sobie świetną recenzją tego tematu. Krytyka jest niewielka: nie ma sekcji zajmującej się rolą lekarza jako artysty i słuchacza w leczeniu pacjenta z bólem głowy i bez dyskusji na temat różnicowania migreny od bólu głowy z powodu strukturalnej choroby ośrodkowego układu nerwowego lub do układu choroba.
Ta książka będzie miała wartość dla wszystkich osób ze środowiska medycznego, które leczą pacjentów z bólem głowy lub są zainteresowani zarządzaniem bólem głowy. Biorąc pod uwagę postępy w zrozumieniu mechanizmów i zarządzania migreną w ostatnich latach, niniejsza książka stanowi punktualny i wartościowy dodatek do literatury.
Carol Ludwig, MD
National Institutes of Health, Bethesda, MD 20892

Powołanie się na artykuł (1)
Zamknij Cytowanie artykułów