Profilaktyka skleroterapii w przypadku żylaków przełyku u mężczyzn z chorobą wątroby alkoholowej – Randomizowana, jednoośrodkowa, wieloośrodkowa próba kliniczna ad 7

Grupy badane były duże, dwa razy większe niż w następnym największym badaniu. Badaliśmy tylko pacjentów z alkoholową chorobą wątroby, zmniejszając w ten sposób zakłócający wpływ różnych chorób wątroby z różnymi rokowaniami. Związek skleroterapii ze śmiertelnością nie był spowodowany nierównym badaniem, ponieważ wszyscy pacjenci byli widywani i poddawani endoskopii oraz leczeniu aktywnemu lub pozorowanemu zgodnie z tym samym harmonogramem. Niepożądany efekt leczenia utrzymywał się nawet po skorygowaniu o wpływ na rokowanie wyjściowego wyniku Child a i niezrównoważonego rozmieszczenia innych chorób medycznych w dwóch grupach leczonych. Większy wskaźnik śmiertelności zaobserwowano we wszystkich z dwóch uczestniczących centrów medycznych – prawdopodobne zdarzenie, jeśli niektórzy badacze nie mają umiejętności technicznych. Co więcej, nie było korelacji między czasem skleroterapii a czasem śmierci, związku, którego można by się było spodziewać, gdyby zgony były spowodowane komplikacjami technicznymi. Co najważniejsze, wyższa śmiertelność w grupie skleroterapii nie utrzymywała się po zaprzestaniu leczenia. To, że niekorzystny wynik skleroterapii profilaktycznej zaobserwowano w tym, ale nie w innych badaniach, prawdopodobnie wynika z różnicy w populacjach badanych.8 9 10 11 12 13 Pacjenci, których wszyscy studiowaliśmy, mieli długotrwały przewlekły alkoholizm i wiele jego powikłań. Natomiast odsetek pacjentów alkoholików wahał się od 33 procent do 90 procent w innych badaniach profilaktyki skleroterapeutycznej, które podawały te dane.9 10 11 12 13 Badanie z najwyższym odsetkiem pacjentów z alkoholem było również jedynym, w którym nadmiar krwawienia i wzrost liczby zgonów związanych z krwawieniem stwierdzono u pacjentów poddanych skleroterapii.11
Różnice w wielkości próby mogą również wyjaśniać niezgodne wyniki. W badaniu wzięło udział 281 pacjentów, podczas gdy kolejne największe badanie objęło 140 pacjentów13. W jednym z dwóch największych wcześniejszych badań skleroterapia 12, 13 zmniejszyła krwawienie i poprawiła przeżycie, ale większość pacjentów nie miała alkoholowej choroby wątroby. możliwe jest, że szansa na przydzielenie większej liczby pacjentów, którzy mieli inne choroby medyczne do grupy skleroterapii, przyczyniła się do niekorzystnego wyniku w naszym badaniu. Nadmierna śmiertelność w grupie skleroterapii nie była jednak ograniczona do pacjentów z innymi chorobami i utrzymywała się pomimo dostosowania statystycznego dla tego czynnika.
Częstość powikłań w naszym badaniu była porównywalna z częstością powikłań w pojedynczym ośrodkowym badaniu skleroterapii profilaktycznej w tym kraju.11 Odsetek pacjentów z owrzodzeniem przełyku był wysoki, ale wszystkie owrzodzenia były liczone niezależnie od wielkości, a endoskopia była często wykonywana . Komplikacje wystarczające do zakłócenia schematu skleroterapii wystąpiły u 33 pacjentów.
Wydaje się mało prawdopodobne, aby wybór 1,5-procentowego siarczanu tetradecylu sodu jako czynnika powodującego stwardnienie spowodował wysoką śmiertelność w grupie skleroterapii. Ten środek w stężeniu 1,5% porównywał korzystnie do morganianu sodu w jednym badaniu20 i był tak samo skuteczny jak wiele innych twardzin u psów.21 Jest również mało prawdopodobne, że kontynuowanie picia przyczyniło się do wyników
[hasła pokrewne: cartexim, zslie1, dorota gwiazdowska ]