Rekombinowany czynnik stymulujący tworzenie kolonii granulocytów i makrofagów po autologicznym transporcie szpiku kostnego z powodu raka limfatycznego ad 5

W grupie rhGM-CSF nie udokumentowano zakażenia bakteryjnego innego niż bakteriemia streptokokowa (dziewięć infekcji), podczas gdy w grupie placebo, oprócz siedmiu infekcji paciorkowcami, inne infekcje bakteryjne zostały udokumentowane osiem razy. Do tych infekcji należały bakteriemia gronkowcowa (cztery) i bakteriemia fusobacterium, bakteriemia corynebacterium, zapalenie tkanki gronkowcowej i zapalenie płuc legionella (po jednej infekcji). Tylko dwóch pacjentów leczonych rhGM-CSF miało infekcje inne niż paciorkowcami; oba miały fungemię od gatunków Candida. Dla porównania 12 pacjentów otrzymujących placebo miało infekcje inne niż paciorkowcami (P = 0,004). Oprócz ośmiu infekcji bakteryjnych, dwie z nich dotyczyły fungemii candida i dwóch zaangażowanych rozsianej aspergilozy. Żaden z pacjentów, którzy otrzymywali rhGM-CSF, nie posiadał dwóch lub więcej dodatnich posiewów krwi, w porównaniu z sześcioma pacjentami, którzy otrzymywali placebo (10 procent). Dziewięćdziesiąt procent pacjentów w obu grupach, którzy mieli udokumentowane infekcje, miało je, gdy bezwzględna liczba neutrofili wynosiła .500 × 106 na litr. Mediana czasu trwania leczenia amfoterycyną nie różniła się istotnie pomiędzy rhGM-CSF i grup placebo (odpowiednio 0 i 5 dni, P = 0,37). Mediana czasu dożylnego leczenia antybiotykami była jednak krótsza w grupie rhGM-CSF (24 dni) niż w grupie placebo (27 dni) (P = 0,009). Toksyczność
Nie było różnic między grupami pod względem częstości występowania działań niepożądanych związanych z badanym lekiem. Do zdarzeń niepożądanych obserwowanych u ponad 20% pacjentów w każdej grupie leczenia należały: gorączka, obrzęk, nudności, wymioty, biegunka, osłabienie, anoreksja, złe samopoczucie, wysypka, duszność, krwotok z przewodu pokarmowego i zapalenie śluzówki. Częstość występowania efektów toksycznych sugerowanych uprzednio jako związane z rhGM-CSF, 10 11 12, takich jak bóle mięśni, złe samopoczucie, ból kości, biegunka i wysypka, nie różniła się pomiędzy tymi dwiema grupami.
Toksyczności rhGM-CSF nie można odróżnić od toksyczności związanej z przeszczepem szpiku. U siedmiu pacjentów badany lek został wcześniej przerwany z powodu podejrzewanej toksyczności. Czterech z tych pacjentów otrzymało rhGM-CSF, a trzech otrzymało placebo. Badany lek przerywano wcześnie z powodu nacieków płucnych u jednego pacjenta z grupy rhGM-CSF i dwóch pacjentów z grupy placebo. Badany lek przerywano u jednego pacjenta w każdej grupie z powodu gorączki iu dwóch pacjentów w grupie rhGM-CSF – jedną z powodu małopłytkowości, a drugą z powodu zatoru płucnego.
Pacjenci, którzy otrzymywali rhGM-CSF i ci, którzy otrzymali placebo, nie różnili się wartościami średnimi dla maksymalnego stężenia bilirubiny w surowicy (21 .mol na litr [1,2 mg na decylitr] w obu grupach, P = 0,527) lub stężenia kreatyniny (88 .mol na litr [1,0 mg na decylitr] i 107 .mol na litr [1,2 mg na decylitr]; P = 0,292) w ciągu pierwszych 28 dni. Nie było również żadnej różnicy w ciągu pierwszych 28 dni w nasileniu zapalenia błon śluzowych (P = 0,262) lub w medianie liczby dni, w których wymagana była morfina (P = 0,445).
Czas trwania hospitalizacji
Początkowa hospitalizacja była krótsza u pacjentów, którzy otrzymywali rhGM-CSF (ryc
[więcej w: kardiolog dziecięcy warszawa nfz, rutinoscorbin ulotka, piperyna forte cena ]