Rekombinowany czynnik stymulujący tworzenie kolonii granulocytów i makrofagów po autologicznym transporcie szpiku kostnego z powodu raka limfatycznego ad 6

Pięćdziesiąt siedem procent tych pacjentów zostało wypisanych do 28 dnia w porównaniu z 38 procentami pacjentów otrzymujących placebo (P = 0,002). Średni czas trwania początkowego pobytu w szpitalu po autologicznym przeszczepie szpiku kostnego w grupie rhGM-CSF wynosił 27 dni, w porównaniu z 33 dniami w grupie placebo (P = 0,01). Nawrót i przeżycie do dnia 100
Tabela 3. Tabela 3. Przyczyny śmierci w ciągu pierwszych 100 dni po transplantacji w grupach rhGM-CSF i Placebo. Nie było różnicy w odsetkach rzeczywistych lub aktarialnych nawrotów lub przeżyć do 100 dnia między obiema grupami. Sześćdziesięciu trzech pacjentów leczonych rhGM-CSF (97 procent) miało całkowitą remisję w porównaniu z 56 pacjentami otrzymującymi placebo (89 procent). Dziewięć z pacjentów leczonych rhGM-CSF (14 procent) nawróciło przed dniem 100, w porównaniu z sześcioma (10 procentami) pacjentów, którzy otrzymali placebo. Wszyscy chorzy, u których wystąpił nawrót, mieli nawrót choroby pierwotnej. Osiemdziesiąt osiem procent pacjentów, którzy otrzymywali rhGM-CSF, żyło 100 dni po transplantacji szpiku kostnego, w porównaniu z 87 procentami pacjentów otrzymujących placebo. W przypadku pacjentów, którzy zmarli w ciągu 100 dni, przyczyny zgonu przedstawiono w Tabeli 3.
Dyskusja
Głównym celem tego badania było ustalenie, czy rhGM-CSF ma zbawienny wpływ na przebieg przeszczepu autologicznego szpiku kostnego. Dane z badań fazy I-II u takich pacjentów sugerowały, że rhGM-CSF był minimalnie toksyczny w dawkach, które wydawały się przyspieszać odzyskiwanie krwiotwórcze.10 11 12 Dane z tego prospektywnego, randomizowanego badania pokazują, że leczenie rhGM-CSF przez dwugodzinną infuzję nie było toksyczne u pacjentów poddawanych autologicznemu przeszczepowi szpiku kostnego i przyspieszyło odzyskiwanie neutrofili po transplantacji. Pomimo doniesień innych, że ciągły wlew rhGM-CSF był związany z większą proliferacją neutrofili niż wlewem bolusa, toksyczność ciągłej infuzji wydawała się większa16. Ponadto w Seattle pacjenci, którzy otrzymywali rhGM-CSF przez ciągły wlew przed rozpoczęciem tej próby nie odnotowano wcześniejszego odzyskania liczby neutrofilów niż pacjenci, którzy otrzymywali lek w dwugodzinnym schemacie infuzji.17 Dalsze randomizowane badania będą konieczne, aby określić, czy jest to optymalna dawka i harmonogram dla rhGM-CSF.
Ogólnie rzecz biorąc, zaobserwowano tendencję do mniejszej liczby zakażeń w grupie rhGM-CSF. Chociaż rhGM-CSF nie był ochronny przed bakteriemią paciorkowcową, która jest zwykle infekcją związaną z cewnikiem, infekcje organizmami innymi niż paciorkowce były znacznie mniejsze u pacjentów, którzy otrzymywali rhGM-CSF. Ponadto zaobserwowano znaczące zmniejszenie liczby dni dożylnych antybiotyków u tych pacjentów. Leczenie rhGM-CSF może chronić przed zakażeniem u pacjentów poddawanych autologicznemu przeszczepowi szpiku kostnego za pomocą dwóch mechanizmów. Skraca to okres neutropenii, podczas którego pacjenci są narażeni na wysokie ryzyko i może zwiększyć aktywność funkcjonalną granulocytów obojętnochłonnych, monocytów i makrofagów tkankowych, zwiększając tym samym skuteczność przeciwbakteryjną i przeciwgrzybiczą komórek obecnych w okresie neutropenii
[patrz też: cartexim, anitech olsztyn, q4glass ]