Rekombinowany czynnik stymulujący tworzenie kolonii granulocytów i makrofagów po autologicznym transporcie szpiku kostnego z powodu raka limfatycznego cd

Charakterystyka pacjentów według grupy leczenia. * Zarejestrowano sto dwadzieścia siedem pacjentów z rakiem limfoidalnym i jednego pacjenta z ostrą białaczką nielimfocytową. Ich charakterystyki zestawiono w tabeli 1. Nie było znaczących różnic między tymi dwiema grupami. Wszystkich pacjentów obserwowano przez co najmniej 100 dni po autologicznym transplantacji szpiku kostnego. Przetwarzanie danych
Dzień wyzdrowienia do liczby bezwzględnych neutrofili 100 x 106, 500 x 106 i 1000 x 106 na litr (100, 500 i 1000 na milimetr sześcienny) i odzysku do liczby 1000 x 106 komórek białych na litr był zdefiniowany jako dzień, w którym pierwszy z dwóch następujących po sobie pomiarów w dwóch różnych dniach został wykonany na tym lub wyższym poziomie. Wszczepienie komórek śródmózgowia definiowano jako występowanie liczby płytek krwi co najmniej 20 x 109 komórek na litr, które utrzymywały się bez transfuzji płytek krwi przez siedem dni lub dłużej. Okres 28 dni (21 dni leczenia badanym lekiem i 7 dni obserwacji) zastosowano dla wszystkich danych związanych z toksycznością, gorączką, infekcjami i antybiotykami. Udokumentowane zakażenie zdefiniowano u pacjentów z gorączką jako występowanie pojedynczej hodowli krwi dodatniej w przypadku dowolnego organizmu innego niż koagulazo-ujemny gronkowiec (dla którego wymagane były dwie dodatnie posiewy krwi, aby pomóc w wykluczeniu skażonych próbek). Pacjenci z inwazyjną infekcją w zamkniętym płynie ustrojowym lub narządu, który został udokumentowany histologicznie, w hodowli lub obu, również uznano za udokumentowanych infekcję.
Analiza statystyczna
Porównania demograficzne dokonano za pomocą techniki Cochrana-MantelHaenszela.14 Zmienne kategoryczne, takie jak płeć, porównano z użyciem chi-kwadratowej statystyki Cochrana-MantelHaenszela dla ogólnego powiązania. Zmienne liczbowe, takie jak wiek, porównano z użyciem statystyki chi-kwadrat Cochran-MantelHaenszel do analizy wariancji dla porównania średnich. Porównania wyników dotyczących czasu do zdarzenia, takich jak czas hospitalizacji i czas do wszczepienia, przeprowadzono za pomocą testu Wilcoxona.15 Test Wilcoxona kładzie większy nacisk na różnice między grupami terapeutycznymi wcześniej w trakcie eksperymentu niż w dzienniku. test rangowy. Wpływ rhGM-CSF na wzrost liczby białych krwinek nie wykracza poza okres leczenia. Można zatem oczekiwać, że różnice między grupami leczonymi podczas przeszczepu szpiku kostnego prawdopodobnie wystąpią w ciągu 21-dniowego okresu leczenia. Porównanie wyników kategorycznych przeprowadzono z użyciem tej samej statystyki chi-kwadrat Cochran-MantelHaenszel, jaka została zastosowana dla kategorycznych wyników demograficznych. W celu porównania danych dotyczących liczebności, takich jak liczba dni z gorączką, użyliśmy statystyki chi-kwadrat Cochrana-MantelHaenszela dla wyników ridinowych, opartej na rangach, nieparametrycznej procedurze. Dokładny test Fishera posłużył do porównania częstości występowania infekcji i skutków toksycznych. Statystyki chi-kwadrat dla porównań skuteczności obliczono za pomocą stratyfikacji według centrum.
Odpowiedzi hematologiczne
Tabela 2. Tabela 2. Mediana wartości odzyskiwania komórek krwiotwórczej w dwóch grupach pacjentów, określona na podstawie bezwzględnej liczby neutrofilów i niezależności od transfuzji płytek krwi
[przypisy: zdz słupsk, q4glass, szacki twitter ]