Transplantacja trzustki

Wykazano, że rygorystyczna kontrola hiperglikemii spowalnia progresję powikłań u pacjentów z cukrzycą lub całkowicie im zapobiega. Niemniej jednak, zarządzanie glikemią poprzez podawanie insuliny nie doprowadziło do prawdziwej euglikemii pomimo intensywnych wysiłków pacjentów z cukrzycą i ich opiekunami. Nawet leczenie insuliną za pomocą pompy lub wielokrotnych codziennych wstrzyknięć nie pozwala utrzymać prawidłowych wartości hemoglobiny glikozylowanej. Z tego powodu przeszczepienie trzustki zostało opracowane w celu zapewnienia długotrwałej prawidłowej homeostazy glukozy w cukrzycy typu 1. Oskar Minkowski (1858-1931). Minkowski odkrył u Josepha von Meringa, że usunięcie trzustki u psów spowodowało cukrzycę.
National Library of Medicine.
(Postać)
Pierwsze udane przeszczepy trzustki u ludzi zostały wykonane na University of Minnesota w 1966 roku. U jednego z pierwszych dwóch biorców normoglikemia rozwijała się szybko i trwała miesiącami. Jednak w ciągu następnych 16 lat wskaźniki rocznego przeżycia przeszczepu utrzymywały się poniżej 20 procent. Poprawiono przeżycie przeszczepu, a następnie wprowadzono nowe udoskonalenia w terapii immunosupresyjnej i technikach chirurgicznych, a przeżywalność przeszczepów trzustki jest obecnie taka sama jak przeszczepów nerek. Współcześnie połączony przeszczep trzustkowo-nerkowy uważany jest za standard opieki nad wybranymi pacjentami z cukrzycą typu 1, którzy wymagają przeszczepu nerki.
Transplantacja trzustki, zredagowana i prawie wyłącznie napisana przez autorów obecnie pracujących lub wyszkolonych na University of Minnesota, ma być kompletnym podręcznikiem referencyjnym w dziedzinie transplantacji trzustki. Jego doskonałe rozdziały obejmują dyskusje o rozważaniach historycznych, patogenezie cukrzycy oraz immunologii i leczeniu odrzucenia. Wielokrotne chirurgiczne możliwości zastosowania zarówno u dawcy jak i biorcy są starannie przemyślane, z doskonałymi kolorowymi ilustracjami technik operacyjnych.
Ocena biorcy, postępowanie pooperacyjne u pacjenta rutynowego oraz multidyscyplinarna diagnoza i leczenie powikłań są omawiane bardzo długo. Rozdziały dotyczące tych tematów, mimo że przedstawiają rozsądne protokoły, cierpią z powodu tego, co można nazwać koncentracją na minnesocie, ponieważ często oferują tylko jeden pogląd, bez uzasadnienia opartego na dowodach. W związku z tym doświadczeni lekarze i chirurdzy zajmujący się przeszczepem trzustki mogą mieć spory z tymi częściami książki.
Wpływ transplantacji trzustki na funkcję hormonalną, metabolizm i wtórne powikłania cukrzycy jest dobrze rozwiązywany przez autorów, którzy wnioskowali o tym na tym polu. Rozdział na temat przeszczepów od żywych dawców – procedura przeprowadzona niemal wyłącznie na University of Minnesota – mogła być napisana tylko przez tych autorów. Ocena żywych dawców i procedura chirurgiczna, w tym laparoskopia, są dobrze omówione. Omówiono powikłania chirurgiczne i metaboliczne wśród dawców, chociaż życzy się, aby dostępnych było więcej danych na temat funkcji komórek beta dawcy. Ostatni rozdział na temat przeszczepiania wysepek jest znakomitym wprowadzeniem do tematu W większości rozdziałów odniesienia są wyczerpujące (prawie 450 w rozdziale dotyczącym przeszczepiania wysepek) i są szeroko zakrojone.
Ten podręcznik umożliwi jednorazowe zakupy chirurgicznych i medycznych osób transplantacyjnych wchodzących na pole transplantacji trzustki. Będzie także służyć jako punkt odniesienia dla specjalistów już aktywnych na tym obszarze, a także dla lekarzy, którzy mogą czasami leczyć pacjentów żyjących z przeszczepem trzustki lub rozważających przeszczepienie trzustki.
Michael E. Shapiro, MD
Hackensack University Medical Center, Hackensack, NJ 07601
[email protected] com
[przypisy: lekarz po rosyjsku, terapia cranio sacralna, dentica ]