Warunkowanie ochronne dla ostrej choroby przeszczep przeciw gospodarzowi ad 5

Komórki CD4 + były czyste w ponad 90 procentach, co oceniono za pomocą cytometrii przepływowej. Komórki te badano pod kątem proliferacyjnych odpowiedzi immunologicznych na alloantygeny w hodowli przez pięć dni w kompletnej pożywce z napromienionymi (5000 cGy) komórkami stymulatorowymi wytworzonymi z puli jednojądrzastych komórek uzyskanych od trzech normalnych osobników. Hodowle znakowano 3H-tymidyną w ciągu ostatnich 20 godzin i zbierano, a supernatanty badano w liczniku scyntylacyjnym. Analiza statystyczna
Porównania wartości wyników badań laboratoryjnych próbek uzyskanych od pacjentów w różnych grupach i od osób zdrowych kontrolnych obliczono za pomocą testu rang Wilcoxona dla dwóch próbek. Całkowitą przeżywalność aktuarii i czas przeżycia bez progresji obliczono za pomocą analizy Kaplana-Meiera.
Charakterystyka pacjentów
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka pacjentów poddawanych leczeniu niemuzoablacyjnemu z całkowitym napromienianiem limfoidalnym (TLI) i globulocytem antymitocytowym (ATG). Tabela podsumowuje kliniczne cechy 37 pacjentów włączonych do badania. Spośród nich 24 miało złośliwe choroby limfoidalne, a 13 miało ostrą białaczkę. Dwudziestu ośmiu pacjentów miało zaawansowaną chorobę, a 13 z 24 pacjentów ze złośliwą chorobą limfatyczną miało nawrót po przeszczepieniu autologicznym.
Regeneracja
Całkowity reżim naświetlania limfoidalnego, składający się z 10 dawek naświetlania limfoidalnego po 80 cGy, podawano przez okres 11 dni, a globulinę przeciwgrzybową podawano w każdym z pierwszych 5 dni (Figura 1A). Pacjenci zostali przyjęci do szpitala w celu podania globuliny antytynocytowej. Po zakończeniu reżimu całkowitego napromieniowania limfoidalnego pacjentom podano dożylną infuzję komórek jednojądrzastych stymulowanych kolonią granulocytów z pobranych od HLA pokrewnych dawców (23 pacjentów, 62 procent) lub niespokrewnionych dawców (14 pacjentów, 38 procent) . Średnia (. SD) liczba bezwzględna komórek progenitorowych krwiotwórczych CD34 + i komórek T CD3 + w tych wlewach wynosiła odpowiednio 5,8 . 2,4 × 106 na kilogram masy ciała i 2,4 . 0,9 × 108 na kilogram.
Stwierdziliśmy, że niemieloablacyjny reżim całkowitego naświetlania limfoidalnego i globuliny antyitocytowej powodował jedynie niewielkie neutropenia (ryc. 1B). Wszyscy pacjenci mieli utrzymującą się limfopenię z wyraźnym zmniejszeniem limfocytów T pomocniczych CD4 + po przeszczepie (ryc. 1C). Pomimo limfopenii, globulina antyitocytarna wiążąca się z limfocytami (oceniana za pomocą barwienia immunofluorescencyjnego) nie została wykryta w surowicy biorcy po dniu 7 (ryc. 1D). W czasie przeszczepiania było zbyt mało krążących komórek T gospodarza, aby ustalić, czy nastąpił wzrost limfocytów T T komórki macierzystej, jak zaobserwowano w śledzionie świń i szpiku kostnym.14,15
Rycina 2. Rycina 2. Chimeryzm wielowierszowy u pacjentów, którzy są poddani kondycjonowaniu bezstresowemu z całkowitym napromienianiem limfoidalnym i globulą antytocytową. Panel A przedstawia medianę procentową komórek dawcy wśród limfocytów T CD3 +, komórek CD19 + B i neutrofili CD15 + między 14 a 365 dniem po transplantacji komórek krwiotwórczych u 15, 15, 13, 11, 10 i 8 kolejnych pacjentów w każdego z sześciu punktów w czasie, odpowiednio
[przypisy: kuracje nfz, kanabidiol, tarczyca u mężczyzn ]
[przypisy: mixelektronix, vershold polska, q4glass ]