Warunkowanie ochronne dla ostrej choroby przeszczep przeciw gospodarzowi ad 7

W przypadku pacjentów, którzy zmarli, przyczyny śmierci podano w przypisach do tabeli 2 i 3. Tylko 4 z 24 pacjentów, którzy otrzymali przeszczep jako leczenie złośliwych chorób limfoidalnych, było w pełnej remisji, gdy rozpoczęto reżim całkowitego naświetlania limfoidalnego i globuliny antymitocytowej. Osiemnastu z tych 24 pacjentów miało dowody choroby resztkowej (częściowa remisja) na badaniu klinicznym lub na tomografii komputerowej, tomografii pozytronowej lub obu, a dwóch pacjentów miało postępującą chorobę (Tabela 2). Spośród czterech pacjentów z całkowitą remisją w czasie przeszczepu, trzy nadal były w pełnej remisji podczas ostatniej wizyty kontrolnej, a czwarta miała nawrót. Spośród 18 pacjentów z mierzalną chorobą na początku trybu kondycjonowania 12 miało całkowitą remisję bez wykrywalnej ostrej GVHD. Wszyscy pacjenci, których stan zmienił się z częściowej na całkowitą remisję, byli w całkowitej remisji podczas ostatniej wizyty kontrolnej. Czterech spośród 18 pacjentów, którzy mieli częściową remisję na początku warunkowego schematu całkowitego naświetlania limfoidalnego i globuliny antyitocytowej, wciąż miało dowody na chorobę podczas ostatniej obserwacji; tych 4 pacjentów, 2 miało progresję choroby. Dwaj pozostali pacjenci, którzy mieli częściową remisję w czasie przeszczepu, zmarli z przyczyn innych niż nawrót w ciągu sześciu miesięcy po przeszczepie iz tego powodu ich statusu chorobowego nie można było ustalić na podstawie obrazowania nowotworu. Jednakże autopsja ujawniła mikroskopowe ogniska guza u jednego pacjenta (Pacjent 7).
Wszystkich 13 pacjentów z ostrą białaczką było w pierwszej lub w następnej pełnej remisji przed rozpoczęciem schematu kondycjonowania. Stan remisji przypisano na podstawie analizy histologicznej próbek szpiku uzyskanych sześć tygodni przed rozpoczęciem schematu. Spośród tych 13 pacjentów, 9 miało pierwszą całkowitą remisję, a 4 miało dwie lub cztery remisje. Spośród dziewięciu, którzy mieli pierwszą całkowitą remisję, siedem nadal miało całkowitą remisję, a dwóch miało nawrót. Spośród czwórki, którzy przeszli transplantację podczas drugiej lub czwartej całkowitej remisji, nadal mieli całkowitą remisję, a trzech miało nawrót. Wśród pacjentów ze złośliwymi chorobami układu limfatycznego przeżycie całkowite aktuarialne i przeżycie wolne od progresji wyniosły odpowiednio 62 procent i 55 procent; wśród pacjentów z ostrą białaczką przeżycie całkowite aktuarialne i przeżycie wolne od progresji wynosiły odpowiednio 73 procent i 69 procent.
Ciężkie infekcje
Czterech pacjentów było hospitalizowanych z powodu infekcji wirusowej, zakażenia grzybiczego lub obu: jeden pacjent miał zakażenie wirusem żołądkowo-jelitowym, jeden miał grzybicze zapalenie płuc, a dwa miały wielowierzchniowe opryszczkowe półpaśca lub wieloogniskowe zakażenie wirusem opryszczki typu 1. Tych czterech pacjentów i dodatkowych pięciu pacjentów miało również infekcje bakteryjne. Wszystkie infekcje wirusowe, bakteryjne i grzybicze były kontrolowane za pomocą terapii przeciwdrobnoustrojowej, z wyjątkiem jednego śmiertelnego przypadku bakteriemii. Ogółem 28 z 37 pacjentów nie miało żadnych dowodów na klinicznie istotne zakażenie.
Funkcja komórek T CD4 +
Ryc. 3. Ryc. 3. Porównanie wewnątrzkomórkowej produkcji cytokin i proliferacji komórek T CD4 + i CD8 +
[przypisy: leki bez recepty wykaz, operacje zaćmy, lary zębatka ]
[hasła pokrewne: lary zębatka, marpol bolesławiec, gastroskopia łódź ]