Wybuch Vibrio parahaemolyticus Zapalenie żołądka i jelit związane z ostrygami alaskańskimi ad

W dniu 19 lipca pracownik służby zdrowia z Biura Epidemiologii w Newadzie powiadomił personel Sekcji Epidemiologii o diagnozie potwierdzonego laboratoryjnie zapaleniem żołądka i jelit V. parahaemolyticus u mieszkańca Nevady (pacjent A). Choroba rozpoczęła się 4 lipca, podczas gdy pacjent był pasażerem na statku. Pacjent zgłosił, że spożywał surowe ostrygi podawane na pokładzie statku na dzień przed wystąpieniem choroby. We współpracy z różnymi agencjami państwowymi i federalnymi rozpoczęliśmy dochodzenie. Badanie epidemiologiczne
Przeprowadziliśmy retrospektywne badanie kohortowe na temat pasażerów od rejsu z 4 lipca 2004 r. W celu określenia obciążenia chorobami przewodu pokarmowego wśród pasażerów i czynników ryzyka zachorowania. Definicja przypadku dla tej części badania to osoba z ostrym początkiem trzech lub więcej epizodów wodnistej biegunki w okresie 24 godzin na pokładzie statku w lecie 2004 roku. Kwestionariusz wypełniliśmy telefonicznie lub osobiście Wszyscy pasażerowie, z którymi się skontaktowaliśmy, rejestrują informacje demograficzne, charakterystykę choroby i informacje na temat żywności spożywanej na pokładzie statku, a także obliczyliśmy współczynnik ataków i czynniki ryzyka zachorowań.
We współpracy z pracownikami Urzędu ds. Zdrowia i Opieki Społecznej w Anchorage przeprowadziliśmy aktywny nadzór poprzez komunikowanie się z opinią publiczną i dostawcami usług zdrowotnych za pośrednictwem mediów, aby zidentyfikować dodatkowe osoby, u których zapalenie żołądka i jelit rozwinęło się w wyniku spożywanie ostryg z Alaski. Definicja przypadku dla tej części dochodzenia była osobą z ostrym początkiem trzech lub więcej epizodów wodnistej biegunki w ciągu 24 godzin, która rozpoczęła się w ciągu dwóch dni po spożyciu surowych ostryg zebranych z wód Alaski w 2004 roku.
Dochodzenie środowiskowe
Sanitarianie z Urzędu ds. Żywności i Leków (FDA) przeprowadzili szczegółowe badanie statku i otrzymali próbki żywności i wody do badań laboratoryjnych. 21 lipca sanitariusze z DE udali się do źródła ostrygi statku (Farma A) w Prince William Sound w celu zbadania obiektu; do zbierania próbek wody, osadów i ostryg; i do rejestrowania temperatur wody. 2 sierpnia DEC uruchomił program monitorowania V. parahaemolyticus we wszystkich innych aktywnych ostrygach na Alasce. Począwszy od 3 sierpnia, DEC skontaktował się z punktami sprzedaży detalicznej i hurtownikami na Alasce, aby zidentyfikować źródła ostryg związanych z pacjentami zidentyfikowanymi przez Sekcję Epidemiologii na Alasce. Rejestrowanie temperatury wody w gospodarstwie A, udokumentowane co dwie godziny od 1997 r. Przez naukowców z programu hodowli mięczaków, finansowane przez Ministerstwo Rolnictwa, wykorzystano do analizy trendów temperatury i stowarzyszeń. Dane National Oceanic and Atmospheric Association z bojów zostały wykorzystane do analizy długoterminowych trendów temperatury wody w Zatoce Alaska.9
Badania laboratoryjne
Próbki stolca pobrane od pacjentów zostały przekazane do Laboratorium Zdrowia Publicznego na Alasce i zbadane pod kątem obecności V. parahaemolyticus, Escherichia coli wytwarzającej toksynę Shiga, Shigella, Salmonella, Campylobacter i Norovirus