Wybuch Vibrio parahaemolyticus Zapalenie żołądka i jelit związane z ostrygami alaskańskimi

Vibrio parahaemolyticus, główna przyczyna zapalenia żołądka i jelit związanej z owocami morza w Stanach Zjednoczonych, typowo wiąże się z konsumpcją surowych ostryg zebranych z ujść ciepłowniczych. Opisujemy rozpoznany wybuch zakażenia V. parahaemolyticus związanego ze spożywaniem owoców morza z Alaski. Metody
Po otrzymaniu raportów o występowaniu zapalenia żołądka i jelit na statku wycieczkowym, przeprowadziliśmy retrospektywne badanie kohortowe wśród pasażerów, a także aktywny nadzór na całej Alasce w celu zidentyfikowania dodatkowych przypadków, oraz badanie środowiskowe w celu zidentyfikowania źródeł V. parahaemolyticus i przyczynków do wybuch.
Wyniki
Spośród 189 pasażerów przeprowadzono rozmowy z 132 (70 procent); 22 respondentów (17 procent) spełniało naszą definicję przypadku zapalenia żołądka i jelit. W naszej wielorakiej analizie regresji logistycznej spożycie surowych ostryg było jedynym znaczącym predyktorem choroby; wskaźnik ataku wśród osób spożywających ostrygi wyniósł 29%. Aktywny nadzór zidentyfikował 62 pacjentów z zapaleniem żołądka i jelit. V. parahaemolyticus serotyp O6: K18 wyizolowano z większości badanych pacjentów i próbek środowiskowych ostryg. Wzory w elektroforezie żelowej w pulsacyjnym polu były bardzo podobne w izolatach klinicznych i ostryg. Wszystkie ostrygi związane z ogniskiem zostały zebrane, gdy średnia dzienna temperatura wody przekroczyła 15,0 ° C (teoretyczny próg dotyczący ryzyka choroby V. parahaemolyticus od konsumpcji surowych ostryg). Od 1997 r. Średnia temperatura wody w lipcu i sierpniu w zamieszkałej farmie ostryg wzrosła o 0,21 ° C rocznie (P <0,001 według regresji liniowej); Rok 2004 był jedynym rokiem, w którym średnia dzienna temperatura w lipcu i sierpniu na farmie skorupiaków nie spadła poniżej 15,0 ° C.
Wnioski
Dochodzenie to rozciąga się o 1000 km od najbardziej wysuniętego na północ udokumentowanego źródła ostryg, które spowodowało chorobę z powodu V. parahaemolyticus. Wydaje się, że wzrost temperatury wody oceanicznej przyczynił się do jednego z największych znanych wybuchów V. parahaemolyticus w Stanach Zjednoczonych.
Wprowadzenie
Vibrio parahaemolyticus, gram-ujemna, halofilna bakteria, która zamieszkuje ciepłe wody przybrzeżne na całym świecie, jest najczęstszą przyczyną bakteryjnego zapalenia żołądka i jelit związanej z owocami morza w Stanach Zjednoczonych.2 Najczęstszym podłożem tego zakażenia w Stanach Zjednoczonych jest spożycie surowe lub niewłaściwie ugotowane ostrygi.3 Przed latem 2004 r. wody alaskie uznawano za zbyt zimne, by podtrzymywać poziom V. parahaemolyticus wystarczająco wysoki, by wywołać chorobę.
Termostabilna hemolizyna bezpośrednia (kodowana przez tdh) jest czynnikiem wirulencji, który występuje w ponad 90 procentach klinicznych szczepów V. parahaemolyticus, ale zwykle w mniej niż procentach izolatów środowiskowych.4-7 Zgłaszano pojedynczy niepatogenny szczep V. parahaemolyticus od kultury środowiska na Alasce tylko raz. W latach 1995-2003 Departament Ochrony Środowiska Alaska (DEC) przetestował około 400 ostryg z Alaski i inne próbki morskie dla gatunków wibrio; żaden nie dał V. parahaemolyticus (DEC: niepublikowane dane).
Wybuch
16 lipca 2004 r. DEC powiadomił Sekcję Epidemiologii Alaski o kilku przypadkach zapalenia żołądka i jelit wśród pasażerów na statku wycieczkowym (78 pasażerów), który pływał w Prince William Sound
[przypisy: dentica, prl badanie cena, operacje zaćmy ]
[hasła pokrewne: edermatologia, zslie1, eurorma ]